התייעלות אנרגטית בתעשיה

בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר את הביטוי התייעלות אנרגטית בתעשייה, מחקרים רבים נערכים בתחום, חברות עורכות כנסים בנושא, גם משרדי הממשלה השונים פועלים במטרה להביא להתייעלות רבתית בצריכת האנרגיה בכלל והתייעלות ברשת החשמל בפרט.

במאמר זה נסביר מה זו התייעלות אנרגטית בתעשייה וכיצד היא תורמת לעסק באופן ספציפי ומן הסתם גם לחברה כולה. חשוב לציין שהתייעלות אנרגטית היא איננה רק עניין של תעשייה כזו או אחרת, המדינה מעודדת התייעלות גם בקרב הצרכן הפרטי, אך מאחר והצרכן הבודד, מן הסתם, צורך פחות אנרגיה מאשר עסק מסוים בכל תעשייה שהיא, אז זה פחות משמעותי, לכן מרבית הפעילות בתחום מתבצעת בנושא של תעשיות ובתחום היצרני בכלל.

התייעלות אנרגטית בתעשיה היא למעשה שם קוד להפחתת צריכת האנרגיה בתעשיות שונות, מתוך כוונה לנצל יותר משאבים טבעיים או משאבים שלא נוצלו בצורה אופטימלית ויעילה עד היום על חשבון אנרגיות כגון חשמל, אשר מנוצלות באופן מלא. הרעיון הוא להביא לצמצום בצריכת אנרגיה אשר עולה כסף וגם מזהמת את הסביבה. מדובר על אנרגיות כמו חשמל, נפט ועוד.

התייעלות אנרגטית בתעשייה מובילה ל-3 מקומות. ראשית, היא מצמצמת באופן ניכר את הפגיעה בסביבה. ככל שצורכים פחות חשמל, אז פולטים פחות חומרים מזהמים, פוליטית פחות גזי חממה ובכך מקטינים את הזיהום הסביבתי. במהלך 30 השנה האחרונות יש ניסיון עולמי להגיע למצב של התייעלות ברשת החשמל בפרט (על ידי מעבר לשימוש בגז על חשבון פחם) וכן בכל הרעיון של התייעלות אנרגטית בתעשייה.

שנית, מדובר על חסכון כלכלי עצום. ככל שמשתמשים פחות בחשמל ויותר במשאבים טבעיים, אז חוסכים הרבה יותר כסף. דוגמא טובה לכך היא, שימוש במשאב טבעי כמו השמש ליצירת אור על פני שימוש בחשמל לשם כך. השמש לא עולה לנו כסף כידוע.

שלוש, בלאי נמוך יותר. ככל שעובדים בצורה חכמה יותר עם מכשירי חשמל לתעשייה (ולשימוש פרטי), בין היתר באמצעות חישוב דירוג האנרגיה (דירוג מ-A המצב הכי טוב עד G המצב הכי גרוע), הרי שגם נוצר פחות בלאי וגם שומרים בצורה טובה יותר על הסביבה.

אם אתם רוצים לדעת עוד על התייעלות אנרגטית בתעשייה, ולקבל עוד כלים מעשיים בתחום, אתם מוזמנים לפנות אלינו, אל שני טק ואנחנו נשמח לעזור לכם בעניין זה. נשמח גם לתת לכם עוד כלים ולמצוא עבורכם מכשירי חשמל לתעשייה שיתאימו לצרכיה אנרגטית נכונה.

מאמרים נוספים:

כיילים בתחום הלחץ

בתעשיות רבות ובפרט במעבדות או בתעשיות בהן עובדים עם מכשירים אשר מודדים ודוגמים תחומים שונים, נדרשים מעת לעת המכשירים לעבור כיול. בין היתר אנחנו יכולים לראות שבמקומות רבים נעשה כיול בתחום הלחץ, כלומר כיול שמיועד למכשירי לחץ שונים.

קרא עוד »