About Infrared Thermography

תרמוגרפיה היא השימוש במצלמה להדמיה תת-אדומה “לראות” ו”למדוד” את האנרגיה התרמית הנפלטת מאובייקט. אנרגיית חום, או אינפרא אדום, הוא מקור חום שאינו נראה לעין, כי אורך הגל שלו ארוך מדי כדי להיות מזוהה על ידי העין האנושית.

זה החלק האלקטרומגנטי של הספקטרום שאנו תופסים כחום, שלא כמו אור הנראה, בעולם תת-אדום, כל דבר בעל טמפרטורה מעל האפס המוחלט פולט חום. אפילו חפצים קרים מאוד, פולטים אינפרא אדום, כדוגמת קוביות קרח.

ככול שטמפרטורה של האובייקט גבוה יותר, כך גדלה קרינת IR הנפלטת ממנו,

אינפרא אדום מאפשר לנו לראות את מה שהעיניים שלנו לא יכולות.

מצלמות תרמוגרפיות מאפשרות לנו להפיק תמונות של פליטת “חום” אינפרא-אדום בלתי נראית ומספקות יכולות מדידת  טמפרטורה מדוייקת ללא מגע.

כמעט כול אוביקט מתחמם לפני שהוא נכשל, מה שהופך את מצלמות אינפרא אדום למאוד חסכונית, ככלי לאבחון תקלות ביישומים חשובים ומגוונים.

וכפי שהתעשייה שואפת לשפר את יעילות ייצור, לנהל את האנרגיה, לשפר את איכות מוצר, ולשפר את בטיחות עובד, יישומים חדשים למצלמות אינפרא אדום עולים ללא הרף.

למה חשובה רגישות גבוהה?

(או רזולוציה גבוהה) מתייחסת לפירוט ובהירות הניתן לקבל מתמונה תרמית. משמעות הדבר היא שהוא מכיל מספר גדול של פיקסלים ליחידת שטח. במקרה זה, מצלמה תרמית בחדות גבוהה אומרת שאתה יכול למצוא בעיות קטנות יותר במרחקים גדולים יותר. או שאתה יכול למצוא בעיות משמעותיות שהיו יכולות להתפספס עם מצלמה להדמיה תרמית ברזולוציה נמוכה יותר. יותר פיקסלים = דיוק מדידת טמפרטורה גבוהה יותר, יכולת אבחון מדויקת יותר במיוחד לחפצים קטנים. למשתמש תרמוגרפי מקצועי, הדמית תרמית בחדות גבוהה פירושו יתרון תחרותי חזק.

לדגם R500 החדש יש סנסור מתקדם בחדות הגבוהה עם גלאי 640×480 , היכול לספק כמות פיקסלים השווה לגלאי 1280×960 עם מעל ל- 1.2 מיליון פיקסלים לעומת 76,800 במצלמה תרמית עם גלאים  320×240 , זו רזולוציה טובה פי 16 פעמים יותר (32 פעמים יותר מאשר מצלמה הדמיה תרמית עם גלאים 160×120 )!

מצלמה תרמית המסוגלת לבצע מדידה ברגישות כזו חוסכת לך הרבה זמן בחיפוש וסריקת השטח. הדמית תרמית בחדות גבוהה אידיאלית עבור ענף תחזוקה ושירות , כי אתה יכול לפתור בעיות בשלב התפתחותן הראשוני  לפני התחלת הנזק, ועדיין עם יכולת להסתכל על התמונה הגדולה יותר. זה חשוב כי פרודוקטיביות חוסכת זמן, מאפשר לך לזהות אובייקטים קטנים יותר עם המצלמה התרמית שלך,

בנוסף משפר את בטיחות עובד. אתה יכול לעבוד במרחק כפול ואף יותר מהמרחק בהשוואה למצלמה הדמיה תרמית320×240 , או 16 פעמים המרחק בהשוואה למצלמה הדמיה תרמית 160×120. סוג זה של מצלמה יכול להתאים לבדיקת שנאים ותחנות השנאה, קווי הולכה ותשתית חלוקה, אשר פזורים באזור מסויים, כשל במבנים, איטומים ועוד הרבה אפליקציות.

כמו כן, זוהי רמת תקן חדשה של יועצים המשתמשים במצלמה לצורך הדמייה תרמית. בין אם אתם מחפשים לשדרג את העסק , או להצדיק את  עלות העבודה, עם יכולת מתן דיווחים מדויקים יותר ללקוחות שלך, מצלמה תרמית ברזולוציה גבוהה, הינה חובה עבור יועצים שליבת העסק שלהם הינו מתן שירותי בדיקת הדמיה תרמיים.

סוג זה של הדמייה תרמית משמעותו שיפור ביעילות הסקר ודיווח שלך כאיש מקצועי.

מצלמה תרמית ברזולוציה גבוהה אידיאלית עבור  משתמשים ברמה העליונה שעבודתם דורשת סביבת מצלמה מקצועית טובה יותר.

הדורשת יצירת תמונות מפורטות, חדות למראה, דיווחים אינפורמטיבי לחברות ביטוח , או  האפקטיביות של תכנית האחזקה בעלות חסכונית ויעילה יותר!

למה חשוב למדוד טמפרטורה?

לפעמים מציאת בעיה עם מצלמת אינפרא אדום לבד לא מספיק. למעשה, תמונה באינפרא אדום לבד בלי מדידות טמפרטורה מדויקות, אומרת מעט מאוד על מצבו של חיבור חשמלי או חלק מכאני שחוק.

הרבה מתקני חשמל פועלים כראוי גם כאשר הטמפרטורה שלהם גבוה משמעותית מטמפרטורת הסביבה.

תמונה תרמית ללא מדידה יכולה להטעות, כי היא עשויה להציג מבחינה ויזואלית בעיות שאינן קיימות.

מצלמות אינפרא אדום המשלבות מדידת טמפרטורה מאפשרת לבעל המקצוע להפעיל שיקול דעת מקצועי ומעודכן במיוחד כאשר בעיות חשמליות או מכניות על הפרק.

יותר מכך, ניתן להשוות בין מדידות טמפרטורה שבוצעו בתקופות שונות , או להשוות עם ציוד דומה באותו הזמן, בכדי לקבוע אם עליית טמפרטורה תאפשר אמינות רכיב או בטיחות מפעל. ברוב מצלמות של חברת NEC-Avio  יש יכולת אחסון תמונות דיגיטלי , כאשר מחולל התמונה מייצר עם כול תמונה מעל ל 80,000 נקודות מדידה עצמאיות ומכוילות שניתן למדוד בכל עת עם תוכנה ומחשב.

איך מצלמה תרמית עובדת?

מצלמת אינפרא אדום הינו מכשיר ללא מגע שמזהה פליטת אנרגיה אינפרא אדומה (חום) מאוביקטים וממיר אותו לאות אלקטרוני, אשר לאחר מכן מעובד לצורך הצגת תמונה תרמית על צג מסך ולבצע חישובי טמפרטורה. מצלמה תרמית חשה חום ומודדת אותו בדיוק רב, המאפשר לך לעקוב אחר ביצועים תרמיים, ובנוסף לזהות ולהעריך את החומרה היחסית של בעיות הקשורות לחום. חידושים אחרונים, ובמיוחד בטכנולוגית הגלאי, משלבות הדמיה תרמית וחזותית, פונקציונליות אוטומטית, ופיתוח פשטות תוכנות עיבוד אינפרא אדום, יכולות לספק יותר פתרונות ניתוחי בפשטות ביעילות חסכוניים יותר מאשר אי פעם בעבר.

למה להשתמש במצלמה תרמית?

תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים; תמונה תרמוגרפית היא הטכנולוגיה היחידה המאפשרת לך לאמת ביצועים באופן מיידי ללא מגע ובבטיחות גבוה.

מצלמות הינפרא אדום של NEC-AVIO מגלה ומראה לך בעיות , עם מדידת טמפרטורה ללא מגע באופן מדויק ומהיר, עם אפשרות לתעד אותם באופן אוטומטי תוך שניות או להפיק דוח מקצועי.

כמעט כל דבר שמעביר כוח או הספק מתחמם לפני שהוא נכשל או ניזוק. לניהול אחזקה יעיל וחסכוני חשוב לשמור על אמינות מערכות חשמליות ומכניות תקינות .והיום, אף אחד לא יכול לטעון שתחזוקה חזויה בעזרת תרמוגרפיה היא לא טכנולוגיה מוכחת והיעילה ביותר (PM) ,זמינה ובמהירות, בדייקנות ובצורה בטוחה מסוגלת לאתר בעיות לפני הכישלון.

בחודש יוני 2010, מגזין תחזוקת הטכנולוגיה דיווח על החזר השקעה של 4 $ על כול הוצאה של  0.2 דולר שהוצא עבור בדיקת אינפרא אדום.

מציאת ותיקון חיבורי חשמל לקויים לפני כישלון יכול לחסוך לך עלויות גבוהות בהרבה מהשבתת ייצור, הפסדי ייצור, הפסקות חשמל, שריפות וכשלים קטסטרופלי.

אבל לא מספיק תמונת אינפרא אדום לבד, לכן יש צורך גם במדידת טמפרטורה על מנת למצוא חלקים מכניים שחוקים או בלויים, ואיתור חיבורי חשמל רופפים או לא תקינים.

לכול שאלה נשמח לענות.

About Infrared Thermography

מאמרים נוספים:

מצלמות אינפרה אדום

לא מעט אינסטלאטורים מחזיקים באמתחתם, מצלמות אינפרא אדום זאת על מנת שיוכלו למצוא סתימות בצנרת ורטיבות בקירות. שיטה זו שהחלה להיות נהוגה כבר לפני שנים רבות, הפכה להיות סטנדרט בתחום של אינסטלאציה ואיתור נזילות

קרא עוד »

יבואני מצלמות תרמוגרפיות

אם אתם בעלי מקצוע, אינסטלאטורים, חשמלאים וכדומה, אז סביר להניח שאתם עובדים עם לא מעט ציוד חשמלי ואחר אשר בלעדיו אתם לא יכולים לבצע את עבודתכם בצורה אופטימאלית כנדרש מכם. לצד כלי עבודה רגילים אתם מחזיקים בכלים שונים שעוזרים לכם לאתר בעיות, לבצע מדידות שונות ועוד. לשם כך אתם צריכים להשתמש במכשירים הטובים ביותר בשוק.

קרא עוד »

מצלמות תרמוגרפיות

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות חידוש מעניין ואיכותי בעולם האינסטלציה וזה שימשו במצלמות תרמוגפיות. מצלמות אלו מאפשרות לאינסטלאטורים לראות מה קורה מבעד לקירות מבלי שיצטרכו לחצוב ולפתוח אותם.

קרא עוד »