What is Visual Persistence Oscilloscope

סדרת GDS-3000 מתקדמת להוביל את משפחת האוסילוסקופים החדשה המכילה באופן מובנה כסטנדרד כלי פיתוח עצמאי הפותח ע”י חברת GW instek , מערכת עצמאית לעיבוד תמונה המשפרת באופן ניכר את יכולת קצב תפיסת צורת הגל, מערכת זו נקראת VPO, (Visual Persistence Oscilloscope)

הדור הראשון של אוסילוסקופ אנלוגי  בעל מסך CRT תרכובת חומרי ניאון נוצלו כדי ללכוד במהירות אותות אלקטרונים וליצור נקודה על מסך.

על ידי שליטה בעוצמה והטיה של אלומת אלקטרונים, נוצרו אותות שניתנים למעקב ובהירות.

יכולת זו שימשה לשחזור תמונה שתוצג על מסך למשך זמן קצר. מסיבה זו, אחד יכל להתבונן בפרטים של אות ,בעוד שבעין בלתי מזוינת האות משתנה.

אוסילוסקופ אחסון דיגיטלי DSO , בדרך כלל זוהה כ- דור 2 לאוסילוסקופ , בעל יכולת, להמיר אותות אנלוגיים לאותות דיגיטליים באמצעות ממיר אנלוגי לדיגיטל מהיר ADC .

אלה אז האותות אוחסנו בזיכרון המעבד לצורך עבוד ויצירת צורת הגל.

עיצוב איכות הגל של אוסילוסקופ DSO , עם יכולות פונקציונלית כדוגמה FFT, math, סמנים אוטמטים, השאיר מאחור את האוסילוסקופ אנלוגי.

הסיבה היחידה שהאוסילוסקופ האנלוגי עדיין מרתק כל כך הרבה אנשים הוא היכולת שלו להציג אותות בזמן אמת. שכפועל יוצא הינו החסרון הגדול ביותר של אוסצילוסקופ אחסון דיגיטלי, כאשר אין למעבד יכולת עיבוד מהירה לעבד את צורת הגל באופן מלא, אלא להציג ולעבד רק חלקים מהגל.

קטע הזמן שלא מעובד נקרא Dead Time , ככול ש”הזמן המת” ארוך יותר, כך הסיכוי לאי זיהוי שינוי מהיר, לכן אם DSO לא יכול לזהות אותות כאלה אז אין ביכולתה לעמוד בדרישות של מכשיר מדידה מודרני.

למידע נוסף

What is Visual Persistence Oscilloscope

מאמרים נוספים:

מצלמה תרמוגרפית

כמעט כל אינסטלטור אשר מעוניין להגיע לקהל לקוחות גדול, לא מוותר על האפשרות להחזיק ברשותו מצלמה תרמית. אם בעבר רק חברות שהיו מתמחות באיתור נזילות היו מחזיקות במצלמות אלו הרי שכיום גם אינסטלטורים מהשורה מחזיקים במצלמות אלו. על מנת להבין מדוע זה משתלם להם, נסביר במאמר זה מה זה אומר מצלמה תרמוגרפית ומדוע משתלם להם להחזיק אותן.

קרא עוד »

מחוללי אותות

מחוללי אותות או כפי שהם נקראים באנגלית function generators משמשים כחלק ממערך ציוד הבדיקה בכל מעבדת מחקר ופיתוח שמשיקה לתחום האלקטרוניקה. מחולל האותות יודע להוציא אותות חשמליים בתדרים משתנים שמהווים סימולציה לכל מיני מצבים או מעגלים חשמליים, בלי שצריך לבנות את כל המערכת.

קרא עוד »

התייעלות אנרגטית בתעשיה

בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר את הביטוי התייעלות אנרגטית בתעשייה, מחקרים רבים נערכים בתחום, חברות עורכות כנסים בנושא, גם משרדי הממשלה השונים פועלים במטרה להביא להתייעלות רבתית בצריכת האנרגיה בכלל והתייעלות ברשת החשמל בפרט.

קרא עוד »